TRE ÅR SEN...

För tre år sen va jag med i aftonbladets artikelserie Ung och Tjock! Självklart hittar man sidan på aftonbladet. Jag skämms och ångrar jätte mycket att jag va med i den, men eftersom hela Sverige säkert läst, kan jag väl ge er oxå chansen!

"Vi ser dem varje dag. De tjocka barnen.

Deras fetma stämplas som ett samhällsproblem. Men vad säger de själva?

I Aftonbladets artikelserie får de chansen att berätta sina egna historier.

I dag möter vi 13-åriga Eva som menar att barns övervikt ofta beror på att de är ledsna.

”Hela ansvaret kan inte läggas på barnen ”, säger hon.

UPPSALA. Eva Lundén, 13, är besviken.

Hon tycker att vuxensamhället sviker som lastar barnen för fetman.

– Jag vill ha respekt – och stöd."


Läs fortsättningen här


Kommentarer
Postat av: Anadora

ja just det. du berättade det hemma hos felicia. Nej vadå eva? der ska du inte alls skämmas över. du har säker hjälpt många tjejer och inte minst vuxna. det var modigt gjort :D love ya!

2010-07-05 @ 12:10:16
URL: http://doita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn här:
Kom ihåg mig?

Skriv din e-postadress här: (publiceras ej)

Skriv din magnifika bloggadress här:

Och skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0