Vi 16 han kanske 30 ?

Jag måste berätta om det som händer på grönan i tisdags.

Jag och Ulrika står i kön till Tilt och pratar och sånt. Jag ringer till Maja och så kommer det två killar och ställer sig i kön till vanliga frittfall. Jag står där och försöker få tag på Maja och en av dom kollar jätte mycket. Jag tittar oxå snabbt men tittar sen bort. Sen kommer vi lite längre i kön, jag kollar runt omkring mig, samma kille kollar och ler. Jag rör inte en min och fortsätter sen prata med Ulrika. Sen så står den här kille längst fram i kön till vanliga, jag kollar dit, han tittar och ler och jag rör inte en min. Sen va han borta för den dagen, trodde jag.

Fanny och Ulrika ska åka Extreme, men jag och Maja ville inte, så vi sätter oss på bänkarna bredvid och väntar. Jag ser den där killen igen, i kön till Extreme och säger det till Maja. Vi sitter och pratar och så står det en kille framför oss, kanske 30-40 år och frågar om vi har åkband. Vi båda säger ja och så säger han: Okej för det är så att min kompis vill åka extreme men min andra kompis vill inte åka och han vill inte åka själv så jag undrar om ni kan åka med han? Vi säger nej och så visar det sig att det va killen i kön till frittfalls kompis som kommit fram och frågat oss.

Sen ser vi dom igen, dom har druckit lite och så och vi väntar på att Fanny och Ulrika ska ha åkt klart Pop Expressen den här gången. Dom börjar dansa åt musiken och jag och Maja bara stirrar på varandra och småskrattar. Sen visar det sig att den här killen som kollat i kön till Frittfall väntade på fyra andra tjejer i min ålder.

Varför jag skriver det här är att vi bara är 16 och han/dom kanske va 30 år. Hur äckligt är inte det? Tur att vi inte sa ja till att åka Extreme...

Fast frågan som vi ställde oss då är hur gamla såg vi ut att vara egentligen.. ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn här:
Kom ihåg mig?

Skriv din e-postadress här: (publiceras ej)

Skriv din magnifika bloggadress här:

Och skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0